Sunday 26 April 2015

KUASA REDHA PART 2

Assalamualaikum. Seperti yg dijanjikan, aku akan sambung kuasa redha part 1 haritu. Okay, kalini aku akan try untuk update blog macam mula2 aku dulu. huhu.. rindu blog lama.. tapi takpelah, aku yang pilih untuk ada blog baru.. hihi :) 

jika kita diuji Allah, bukanlah bermaksud kita tak boleh sedih langsung. Cuma , sedih tu jangan sampai kita lupa terus siapa sebenarnya yang mengatur kehidupan kita ni. Adakah kita sendirian berhad? Dah tentulah tidak. Allah SWT jawapannya. macam aku, masa mula2 dulu sehari tu memang naaaangis sgt2.. sebab diceritakan zaman Rasulullah dahulu, kita boleh nangis cuma tak elok dipanjang-panjangkan kesedihan itu. Cukup sehari then aku buck up. Allah knows everything, plus world is temporary. Kita semua akan pergi menghadap Allah, right? So chill chill. Allah ada okay . 

Daripada pengalaman aku sendiri, banyak sgt hikmah kalau kita redha dgn apa yang Allah bagi. meh aku kongsi antara ibrah yang aku dapat :

1) Allah sayang kita
-  kalau dulu aku jahil takyah cerita lah. skrg pun jahil lagi cuma ade benda yg      Allah dah sedarkan aku. Tutup buku lama, yg penting aku dapat rasa betapa      Allah syg pd aku bila Allah bagi peluang untuk aku tebus kesalahan lalu              sebelum Dia ambil abah.

2) Kematian kita mesti menghidupkan jiwa org yg kita sayang.
-  yang ini aku tak boleh ulas panjang-panjang karang meleleh pulak air mata ni ha. Hahaha.. which means that, even kita kembali pada pencipta kita, org yg kita tinggalkan boleh dpt pengajaran yg berharga dri kematian kita. 

3) Tak ada siapa yg boleh syg kita lebih dari Allah syg kita. 

Okaylah . Aku rasa setakat tu je dulu . Insyaallah nanti aku update. Alah, benda ni utk share kat org lain yg bernasib baik baca blog aku ni. Ingatlah, even ape pun jadi.. Allah sayang kat hang ! okay bye

Tinta Amirah

No comments:

Post a Comment