Monday 23 January 2017

Nak cerita apa ya ?

Assalamualaikum.

Didoakan semua sihat-sihat belaka, sentiasa dibawah lembayung rahmatNya. Baiklah, dah lama sangat aku tak update blog, sebab apa? sebab malas haha. Taklah, sebenarnya sebab tak ada cerita menarik. Tapi malam ni rasa macam payah pulak mata ni nak tidur jadi kita pun buka laptop dan enjoy gituw. Lewlz.

Disebabkan dah lama sangat tak update, jadi nak cerita sikit-sikit je. Pertama, pasal sem 3 yang macam........... karam di lautan tapi alhamdulillah tiba2 timbul balik. Ceritanya bermula bila aku baru sedar yang 4 minggu lagi nak final exam. Allahu.. masa tu aku macam menyesal sangat. "Apa yang aku dah belajar sepanjang sem 3 ni ya Allah ?" detik hati kecilku. haha poyonya.

Tapi lepas tu teruslah aku tenangkan diri dan buatlah apa yang terdaya. Every gap akan ku balik ke rumah sebab iolz stress belajar kat kolej. Tempat study ku haruslah tenang dari sebarang anasir yang boleh mendatangkan kegelabahan. So, rumah lah jawapannya. Thats why saya balik dengan riangnya.

Okay kemudian, nak cerita tentang hajatku yang tidak kesampaian untuk menjadi cikgu bagi kanak-kanak R*******. Sedihlah juga, sebab ada orang nasihatkan aku untuk tidak menyertai mereka demi keselamatanku. Tapi tak apalah, setiap perkara ada hikmahNya right ? :)

So, sekarang aku tengah tanam anggur je dekat rumah ni. Nak kata belajar memasak macam poyo sangat pulak. So, aku gunakan istilah belajar campak-campak lalu jadilah makanan yang boleh dimakan. lol.

Hurmm. Lagi apa ya ? Ouh tentang tuuuut. Eden malaslah nak fikir. Kalau sampai masa, sampailah. Tak lari gunung dikejar, tp kalau ktm mungkin lari sebab diorang ni tak on time. Plus, kalau kata lagi setengah jam next train tu, ko jangan percaya sangat. biasalah, janji Ma*a*. haha. mesti yang baca blog aku ni tak faham kan apa aku cakap? ya, memang sengaja bagi tak faham.

Ouh lagi satu, sem depan aku sem 4 Insya Allah. Doakan semoga semua subjek sem 3 ni aku lulus dengan cemerlang T_____T I dont want to repeat any subject,,,, huhu.

Lagi satu, haritu aku ada baca buku Allahyarham Buya Hamka bertajuk 'Di bawah lindungan Kaabah'. Cerita tu adalah short story so within a night aku dah habis baca. Sebab best sangat ayat yang digunakan plus ceritanya tentang Zainab dan Hamid, which is cinta dua darjat but that is a true story. So lepas baca cerita tu, aku tutup buku and nangis. hahahahaha. omg I cant believe Im that emotional when it comes to Hamka's books. Hamid sebagai watak utama meninggal di Mekah dan ya Allah sedihnya cerita dia.... sampai sekarang pun aku still terkesan lagi sebab itu adalah kisah benar. So , bacalah ya cerita2 Hamka. Even cerita berkisah tentang cinta, tp its different. dia bukan cerita typical malay macam suamiku sotong kurita, isteriku raksasa dan sebagainya ya. ITS DIFFERENT !

Okay. Thats all,
wassalam.
Salam sayang,
Amirah <3

No comments:

Post a Comment